Wednesday, April 29, 2009

aku ngamok tek koh..........

i just md a phone call to our customer
for your info mek org bukan sukati dial jak no cust
sumanya dh d prepared oleh system
just duduk dpn pc, engkah headset d telinga
n bila kol masuk...... teruslah kelaka

around 20 minutes ago
i called one customer tok
doctor kata diriknya tek..........
memandangkan dlm screen dh madah
FIRST BILL CAMPAIGN
means tok adalah org yg baruk
installed line telefon...

bagus manis jak i kelaka tek koh
nanyaklah ngan si SIAL ya tek
dh nerimak bil or blm
then i madahlah first bil nya tek is RM 35.25

ya c SIAL ya lalu ngamok ninggi sora
sik puas ati coz nya dh byr last month RM 106.65
gago gik mdh byr e- banking
ko ingat ko sorang ajak make e-banking????

wkt ya i gik relaxx... cool....
mun dgn customer ne boleh ninggi sora
gik sabar............

padah i ngan nya tek i just nk nanyak
either dh terimak bil kah blm
C SIAL ya masih sik puas ati kenak mesti kol nya
explain gik i bukan sukati mek org nk dial
suma tok system yg ngato
i dh madah " never mind i will put remarks in our system
dat u already md pmt... bla bla bla........
tp nya masih gik sik puas ati

bila nya nanyak i call dr cne
i madahlah dr call centre kuching
makin nya panas ati..........
"why must kuching call me in kl?"
heran ku koh kenak org semenanjung mesti
sik puas ati bila org sarawak call cnun.....
benda tok mek org faced everyday.........
WHY MUST KUCHING?????????

wkt ya i nang dh panas ati
sik ko tauk aku tok sapa
sekda gik mikey rules n regulation sik boleh
ninggi sora ngan customer....
sik ku heran nk ngekot rules ya
bila C SIAL ya nyuruh ku manas juak

bila nya nerengak i
i nang nerengak nya balit
sama2 ninggi sora
last2 nya mdh nya ada kwn ngan tan sri
nk jd chief apa kah d telekom kl nun
pas ya nya mtk full name i
nya nk molah report................

yalah i nak nunggu nya molah complaint tok...........

bila i keja kat call centre tok
dh macam2 jenis org mek org nemu
everyday gik ya............
biasanya org kedak tok
mostly mek org nang malas nk molah call
ke selangor n kl
as org cnun kurang ajar nya lebih dr biasa
sik semua just sebahagian jak.....
lebih2 lagik bila dgr call dr kuching........
again......... WHY MUST KUCHING???

susah gilak kah nk berbudi bahasa?
mun sik puas ati padah dgn cara bhemah
explain kenak sik puas ati.............
bukannya terus ninggi sora
lps ya bangga dirik madah kenal org tok org ya......
allegic ku ngan org kedak tok koh........

pengajaran pake ku mpun
mun aku dh berpangkat klak........
dh jadi org kaya kah....
janganlah aku sombong..... bongkak dirik
mcm DOCTOR SIAL ya tek.........
too arrogant!!!

i berani kerana benar
mun nya nk complaint pun i sik takut
as i just menjalankan tanggungjawap
bukannya i sukati nk call customer
semuanya data yg i dpt dr system............
munnya still juak sik puas hati
iboh ko make line telekom
kedong hp dh byk tek nak........


dh nama keja as customer service representative
camtoklah.......

13 comments:

Khaisya said...

yes..agreed with mami...nang mena kata ktk ya mami...tp sik suma la..MENTALiti sidak ya nang kedak apa ndak ak...MENTAL mun selalu gilak deal ngan org mcm ya...

sabarcute said...

oo tedah ktk lalu ilang mood ritok..mek mlm dolok knk geram ati juak eh dgn cdak kl rs best jak eksen jak lebih..cian dgn kita ooo huhu lak mesti kita juak dislhkan

Suhana said...

mmmm...biasa la ya..ku penah juak kenak, D0kt0r juak kohh..tok lagik la, siap mdh anaknya sekolah private...wasehhh...tp bil tepon nok sik sampe rm100 sikpat nk byr..huhu..nang ninggi drik la klaka..pa jak la org cam ya..huhu..

Anonymous said...

sampey juak doktor ya macam ya gilanya dtg...maka bil baruk RM35.25 jak nak? mcm ney jak ka mun bilnya RM3525.25 kah? memang terus meroyan doktor ya...ada ktk check sik, nya doktor apa?
kali doktor gila nak? ya lah sikda budi bahasa, mun setakat berkawan ngan tan sri apa jak ka, perangey kenak c-al sik guna hidup.betol sik???

kmk sokong cara ktk handle kes tok...mun kmk bos ktk pun, kmk sik salah kan ktk..

f.i.e.z.a said...

dah keja kita shira eh nang sakit ati.riya mek kenak customer cam cilake alu d empas mek headset..
ilek2..
pk benda yg positif jak.bkn semua customer sik bagus.dlm 100 akan ada sorang duak gya..

Ms Tikot said...

Aih...eh. Sampei jual saal doktor ya, lom sampei RM 100 gik bil ya. Doktor sakit jiwa kali nya ya. Terit jak doktor, tapi x berakal...

Khairul Onggon said...

Ya rabbi.. ngeredaklah ktk olehnya tek?? Sabar jak eh.. Besalah nang ada urg kedak ya.. Besanya org belah nun ada penyakit stress yg melampau.. sik semua, tp rami.. sbb ya kerja terngak org alu hot temper jak.. hehehe.. Kmk bukan urg sinun.. kmk urg sitok (sambil nunjuk kat map sarawak) hehehehe...

* pandey salah komen rah entry "apa ada pd gelaran indah tek.. hehe.."

M.A.M.A said...

aih, loba.... baruk berpangkat doktor, lom gik dato' ka YB ka... aku paling skt hati bila
"kenapa sarawak call malaysia?"

bodo nak! x tauk ka sarawak dlm m'sia? secanggih-canggih teknologi ada juak manusia tulik sejarah! hahahaha... kdg2 cdak ingat cdak diam d bandar besar, alu boleh nak gambong... bukan apa, cdak malu bah coz daknya x mampu nak byr utang! hahaha... mbak bersabar!

dukunlintahplk said...

haha.. tetak jak lah ku maca.. bukan tetak apa.. title nya ya "aku ngamok tek koh".. nang ada urg ngamok tek pandei becerita ngan urang indah.. ;p

f.loren said...

eh plek na juak oh dari kuching call ke k.l juak. nang umorr ku orang skati nak manas mcm doctor ya tek. kata doctor, tapi ulahan ndak mcm dokter. du eh.....

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

sabar jk mami... dasar manusia balajar tinggi tp otak pendek... pandei gik miak tadika...

Ivy Metaga said...

oh tedah, tapi ya lah susah juak mau deal dgn macam2 ragam manusia tok oh, mun nok suka ati jak manas2, mmg sakit hati juak dgr ohhh..sik apa sabar aja lah..
senyummmm mami faris..=)

MAMI_FARIS..... said...

dear khairul,
org cnun nang loba esp dr kl n selangor..nang cdak ada mentaliti problem bah..

dear sabarcute,
memula gik salem cool planet kmk. biasalah kita nemu customer kedak ya.bila nya dgr org kuching call pas ya alu nk ngamok... kmk alu tang bungkas juak.. yalah kmk nyumpah sak nya sik d hormat org...

dear sue,
mun dh anak nya sekolah private tp bil tel nk sik sampey 100 sik byr, bgs anta sekolah kerajaan jak.. sama jak tauk abc 123...

dear mat,
bena kata kitak mat... nang lansung sik berbudi bahasa.. melayu gik ya. nang berik malu bangsa dirik pun lah... apalah nk d bangga gilak kwn ngan tan sri dato segala sik juak cdak nulong bila lam kubo klak....

dear fieza,
sabar za.. jgn d empas headset ya... mahal nk bganti woo.. alu bising mulut peter klak...hehehe nang ada ari kita akn nemu cust saal kedak ya koh...

dear miss tikots,
kmk pun pike camya juak. maybe nya stress nangga patientnya alu ter-mbak rasa ya...

dear khairul onggon,
mun ktk ada wkt ya dgr cara kmk jwp org ya mesti kitak tetak.. dgn sora mek rasa nya sorang ada d opis.. dgn intonasi sora yg menyakitkan hati... mun org ya dpn kmk mmg mek simbah ngan air milo panas kali.........

dear mdm nyza,
aok eh..baruk doctor blm menteri... kali tok mun ada cust nanyak " kenapa sarawak call malaysia" kompom ku akn jwp " cik ni org malaysia ke indon? tak tahu ke sarawak tu dlm malaysia" sik ku duli kenak tangkap dak ccom eh...

dear dukunlintahplk,
pake meluah rasa ndut...... nang geram mek ari marek... k berik pengajaran ngan dirik pun n org lain mun rs dirik ya bpangkat besar iboh nk lawa gilak... mun dpt palak doc ya nk d tukuk mek ngan senduk.........

dear farah,
call centre untuk credit management hanya ada d kch.. dats y mek org call nationwide... namanya jak doctor tp olah kedak samseng taik manok..

dear embun malam,
yalah koh.... sik guna blaja tinggi2 tp perangei kedak beruk... mbak bsabar!

dear ivy,
nang susah.. dats y byk yg dh keluar dr ctok... keja mek org tok mun sik sabar maok nk dpt darah tinggi.... senyum seindah suria....